Czy wiesz, jak odzyskać środki od producenta w przypadku reklamacji?
Sprzedawcy optyczni, uważajcie! Reklamacje to nie tylko Wasza odpowiedzialność. Problemy z produktami mogą pojawić się już na etapie produkcji, co otwiera drogę do odzyskania poniesionych kosztów od producenta. Jak to działa?
Kluczowe aspekty roszczenia regresowego:
1. Stwierdzenie wady produktu:
- Brak obiecanych właściwości.
- Niekompletność.
- Błędy w instrukcjach.
2.Poniesienie kosztów przez sprzedawcę:
- Naprawa wad.
- Wymiana produktu.
- Zwrot kosztów klientowi.
3 Odpowiedzialność producenta:
- Możliwość przypisania odpowiedzialności jednemu z poprzednich sprzedawców (importerowi, hurtownikowi czy producentowi).
Termin przedawnienia roszczeń:
Roszczenia sprzedawcy względem swoich poprzedników mają stosunkowo krótki – sześciomiesięczny – termin przedawnienia. Liczy się on od dnia poniesienia kosztów przez sprzedawcę w wyniku reklamacji klienta, ale nie później niż w dniu, w którym sprzedawca powinien wykonać swoje obowiązki wobec konsumenta.
A Ty? Czy masz doświadczenia z odzyskiwaniem środków od producenta?
Dołącz do naszej optycznej grupy zakupowej i dowiedz się więcej o swoich prawach oraz możliwościach odzyskiwania kosztów!
"Jesteśmy grupą zakupową, dla której najważniejszą wartością jest Partnerstwo"