15 kwietnia 2025

Nie każdego klienta da się (i powinno się) obsłużyć

To trudne zdanie. I pewnie dla wielu brzmi niewygodnie. Ale czasem trzeba je wypowiedzieć – w imię szacunku do siebie, swojego zespołu i zasad, na których zbudowaliśmy nasz biznes.
 
W prowadzeniu salonu optycznego są dni, kiedy czujesz dumę, satysfakcję, wzruszenie. Ale są też te inne – kiedy ktoś przekracza granice. Podnosi głos. Wyśmiewa Twojego pracownika. Kwestionuje Twoją wiedzę, bo „on wie lepiej”. Kiedy atmosfera gęstnieje, a Ty czujesz, że coś tu poszło za daleko.
 
I wtedy przychodzi ten moment:
Czy mam prawo odmówić obsługi?
Tak, masz.
Nie z kaprysu. Nie z emocji. Ale z powodu. Bo kultura, bezpieczeństwo, szacunek i profesjonalizm nie podlegają negocjacjom.
 
To nie znaczy, że trzeba być nieuprzejmym. Wręcz przeciwnie – można odmówić z klasą, spokojem i stanowczością. Warto wcześniej ustalić w zespole, kiedy to robimy i jak to komunikujemy. Bo to nie jest porażka. To decyzja lidera.
 
W PGO rozmawiamy też o takich tematach. Bo prowadzenie salonu to nie tylko wybór ramek i negocjacje z dostawcami. To codzienność, w której czasem trzeba stanąć murem za sobą i swoim zespołem.
 
A Ty? Czy miałeś kiedyś sytuację, w której musiałeś powiedzieć „nie”?
Podziel się – czasem jedno zdanie drugiego właściciela potrafi dać siłę na cały tydzień.

 

"Jesteśmy grupą zakupową, dla której najważniejszą wartością  jest  Partnerstwo"

Ikona Facebooka kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na Facebooku
ikona Facebooka
Partnerska Grupa Optyczna na Facebooku
logo Facebooka
przycisk do Facebooka
Facebook Optom
ikona social media Optom
Ikona LinkedIn kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na LinkedIn
ikona LinkedIn
Partnerska Grupa Optyczna na LinkedIn
logo LinkedIn
przycisk do LinkedIn
LinkedIn Optom
ikona social media Optom
Ikona Wizytówki Google kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na Google
ikona Wizytówki Google
Partnerska Grupa Optyczna na Google
logo Wizytówki Google
przycisk do Wizytówki Google
Google My Business Optom
ikona social media Optom