23 lipca 2025

Konkursy w salonie optycznym – promocja czy ryzyko?

Dobrze zaplanowany konkurs może zwiększyć widoczność salonu i zaangażowanie klientów.
Źle zaplanowany - może zakończyć się karą finansową, a nawet kontrolą skarbową.
Wystarczy jeden błąd: losowe wyłonienie zwycięzcy, brak regulaminu lub niedopilnowane zasad RODO - by konkurs został uznany za grę losową, a to już oznacza obowiązek rejestracji, podatki i sankcje.
Kontrole to realna praktyka i dotyczą również salonów optycznych, nie tylko dużych firm.
Branża jest obserwowana. A nieświadomość przepisów nie chroni przed odpowiedzialnością.
Co musisz wiedzieć, zanim ogłosisz konkurs?
- jak działać zgodnie z ustawą o grach hazardowych
- jak przygotować bezpieczny regulamin
- jakie dane możesz zbierać od uczestników i jak je chronić
- czym różni się konkurs kreatywny od nielegalnej loterii
- co powinno znaleźć się w komunikacji marketingowej, by była zgodna z prawem
Członkowie Partnerskiej Grupy Optycznej OPTOM mają dostęp do konsultacji prawnych i marketingowych, które pomagają bezpiecznie planować promocje, unikać błędów i działać w zgodzie z przepisami.
Jeśli planujesz konkurs lub chcesz mieć pewność, że Twoja promocja jest bezpieczna - skorzystaj z dostępnego wsparcia.
Jesteśmy po to, by pomagać budować stabilny, nowoczesny i legalnie działający salon optyczny.
 
 
 
 

 

"Jesteśmy grupą zakupową, dla której najważniejszą wartością  jest  Partnerstwo"

Ikona Facebooka kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na Facebooku
ikona Facebooka
Partnerska Grupa Optyczna na Facebooku
logo Facebooka
przycisk do Facebooka
Facebook Optom
ikona social media Optom
Ikona LinkedIn kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na LinkedIn
ikona LinkedIn
Partnerska Grupa Optyczna na LinkedIn
logo LinkedIn
przycisk do LinkedIn
LinkedIn Optom
ikona social media Optom
Ikona Wizytówki Google kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na Google
ikona Wizytówki Google
Partnerska Grupa Optyczna na Google
logo Wizytówki Google
przycisk do Wizytówki Google
Google My Business Optom
ikona social media Optom