04 września 2025

Błędy w salonie optycznym? Brzmi znajomo

Pomyłka w zamówieniu, źle spisana recepta, nie ta oprawa podana klientowi - każdemu zespołowi zdarza się potknięcie. Pytanie nie brzmi czy, ale kiedy i - co najważniejsze - jak na to zareagujesz jako właściciel.
Właśnie temu poświęcamy krótką serię postów: jak mądrze radzić sobie z błędami w salonie - od reakcji właściciela, przez komunikację z klientem, aż po sytuacje, w których winny okazuje się… producent.
Dziś zaczynamy od tego, co dzieje się „na zapleczu” - czyli Twojej postawy wobec pracownika.
Nie szukaj winnych, szukaj rozwiązań. Zamiast skupiać się na emocjach, potraktuj sytuację jak sygnał, że coś w procesie wymaga usprawnienia. To Ty tworzysz kulturę pracy - jeśli u Ciebie rządzi strach, pracownik ukryje błąd. Jeśli wie, że może o nim otwarcie powiedzieć, szybciej go naprawi.
Analiza zamiast kary. Przykład: źle dobrana średnica soczewki? To nie tylko błąd jednej osoby - może brakowało podwójnej kontroli, może szkolenie było zbyt powierzchowne. Twój zespół potrzebuje wsparcia, a nie „sprawy do sądu”.
Rozmowa w cztery oczy. Krytyka na forum całego zespołu podcina skrzydła i niszczy zaangażowanie. Spokojna rozmowa indywidualna buduje szacunek i otwartość.
Procedury to Twoja tarcza. Jeśli w salonie istnieje jasna ścieżka - jak sprawdzać zamówienie, jak kontrolować wydanie okularów – pomyłki stają się rzadsze. Pracownik nie musi zgadywać, co „jest dobrze”, tylko ma konkretną instrukcję.
Pamiętaj: błąd w salonie to nie koniec świata. To sprawdzian Twojego przywództwa. Jeśli pokażesz, że jesteś fair, konsekwentny i nastawiony na rozwój - zyskasz lojalny, pewny siebie zespół, który dba o klientów razem z Tobą.

.

 

"Jesteśmy grupą zakupową, dla której najważniejszą wartością  jest  Partnerstwo"

Ikona Facebooka kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na Facebooku
ikona Facebooka
Partnerska Grupa Optyczna na Facebooku
logo Facebooka
przycisk do Facebooka
Facebook Optom
ikona social media Optom
Ikona LinkedIn kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na LinkedIn
ikona LinkedIn
Partnerska Grupa Optyczna na LinkedIn
logo LinkedIn
przycisk do LinkedIn
LinkedIn Optom
ikona social media Optom
Ikona Wizytówki Google kierująca na stronę Partnerskiej Grupy Optycznej Optom na Google
ikona Wizytówki Google
Partnerska Grupa Optyczna na Google
logo Wizytówki Google
przycisk do Wizytówki Google
Google My Business Optom
ikona social media Optom